f Sometimes you win, sometimes you learn.: Salah makan Ubat

Friday 21 December 2012

Salah makan Ubat

Assalamualaikum

haritu aku balik kelas, aku selalu pening-pening. maybe sebab panas dan kejap ujan, kejap tak. habes je kelas, aku terus pegi koperasi dan dengan yakin beli PANADOL.

- sampai bilik je terus ngapp -

selepas dua hari. ternampak panadol rumate atas meja ...

Aku : Nik, apa beza panadol ni, dengan panadol ni ? nik punya untuk apa ?
Nik : biasala. untuk semua pun boleh la.. 

Aku : abes tu, apa beza dengan yang ni ?? (sambil tunjuk panadol actifast dan panadol pink)
Nik : laa.. tu panadol untuk " tu " ..

dengan sengal-sengal ubinya aku pun cepat2 belek belakang panadol tu. alamak !! arghhhhh !! Panadol Menstrual rupanya !! aku salah makan ubat lagi .. alahai. patut la tak hilang-hilang pening aku. sampai esok pagi pun, pening aku tak hilang-hilang.


tu la, aku ni tak penah makan ubat time period. sampai ubat menstrual pun aku tak cam. adoi adoi adoi.. nasib baik aku nampak panadol rumate. pelik jugak kenapa packing dia lain. kalau tak, sampai ke tua aku makan panadol PINK tu ! silap-silap bila encik HA pening pun, aku bagi panadol tu. hehehe

tapi tapi tapi .. tak pe ke aku salah makan ubat tu?? hm.. sekali-sekala takpe kot. sedapkan ati.. -.-

ohh, nak tau dulu aku salah makan ubat apa? kat rumah dulu, time aku selsema, aku bedal abah aku punya ubat kolesterol. tu la buat lagi warna kuning sama. hahaha. aku ni dah la tak cukup kolesterol, makan lagi ubat bagi buang kolesterol.

sengal lagi sekali -.-

buta ubat rupanya mata aku ni. kbye, Assalamualaikum


0 kata-kata hikmat: