f Sometimes you win, sometimes you learn.: Newchapterofmylife
Showing posts with label Newchapterofmylife. Show all posts
Showing posts with label Newchapterofmylife. Show all posts

Wednesday, 1 April 2015

Nikah, Bersanding & Bertandang

Assalamualaikum





Finally ! we got married, Alhamdulillah. Dalam kesempitan tak da duit, tp kawen jugak kami. heee



Nikah, 28/11/2014, 5pm





Dengan sekali lafaz, aku bergelar isterinya yang sah.. 



Bersanding : 29/11/2014









Bertandang : 30/11/2014







Aaaaaaa... lega dah abes tiga majlis berturut-turut. penat taktau nak cakap cemana. padahal pengantin bukan buat kerja berat pun. maybe sebab nervous tahap melampau kot, kikiki

" Ya Allah, aku harap jodohku dengan suamiku ni berpanjangan sampai syurga. Izinkan kami melihat anak-anak kami membesar dan berjaya menjadi anak yang soleh dan solehah. Berikanlah kebahagiaan kepada kami suami isteri di dunia dan di akhirat. "

" untuk suamiku, terima kasih sebab pilih syg jadi isteri B, walaupun syg tahu syg ada banyak kekurangan berbanding perempuan-perempuan lain kan.. semoga kita sama-sama saling jujur, setia pada satu sama lain dan takda rahsia antara kita. "

Amin

Wednesday, 1 January 2014

Hantar Tanda

Assalamualaikum

Demi tarikh 21/12/2013 ni, ak sanggup berpenat lelah seharian tunggu bus. bayangkan dari UUM 10am then 7pm baru sampai rumah. kalo naik keta, 3 jam je kowt. fuhh.  penat memang penat, tapi takpe. eksaited punya pasal untuk hari sabtu, 21/12/2013 ni. hihihi

Akhirnya, setelah 4 tahun, family HA datang rumah. simple je, datang sembang bawak hajat, pastu makan-makan. Alhamdulillah, semua oke je.

Takda sarung-sarung cincin bagai. diorang hantar tanda dengan kek choc. indulgence je. hihihi





Thanks B.. :')

Hadiah "ulangtahun" ke-4

Assalamualaikum


(flashback 14/12/2013, around 8.30 pm)

*tepon bunyi*

HA : sem depan start bila? praktikal bila? bila cuti sem? suti midsem bila?

soalan yang buat aku heran.. pemende lah mamat ni duk tanya-tanya..

Aku : nape tanya ni? nak pergi jalan-jalan ea?

HA : a'ah. nak pergi bercuti. hehehe

Aku : *dalam hati* e'eleh. ye ye je nak bawak aku p bercuti.  -___-

tutt tutt. letak henpon.


-----------------------------------------------------------------

*tepon bunyi lagi*

HA : ermm...ermm.. sebenarnya bukan nak pegi bercuti..erm, camana nak cakap eh.. takpelah, b terus terang jela ea..sempena ulangtahun kita yang ke-4 ni, ..........................................................(tetttt, hehehe)

aku pun terdiam.terkedu. terrrrrr malu. wiwiwi
padahal dalam hati ni, yeah yeah yeah! HA ajak aku kawen laaa! (sambil sengih lebar-lebar)

So, 14/12/2013, genap 4 tahun kami "berkawan".. kiranya lamaran ajak kawen ni hadiah ulangtahun yang ke-4 lah.. aww, sweetnya rasa. hihihi. thanks B!

so plan, family HA hantar tanda@ merisik dulu, bertunang bulan 3 then sempena ulangtahun ke-5, 14/12/2014 tarikh kenduri. harap-harap menjadi.. :)



p/s to HA: terer tak aku bole hafal dialog ang? hihi