f Sometimes you win, sometimes you learn.: Di sebalik My Engagement Day

Thursday 10 April 2014

Di sebalik My Engagement Day

Assalamualaikum



Majlis bertunang sepatutnya nak buat 29 mac 2014, tapi terpaksa diawalkan seminggu. jadinya, jatuh pada 22 mac 2014. ini sume sebab exam & kuiz la. biasalah student kan.. apapun yang jadi, ada hikmah di sebaliknya yang kita tak tahu.

contoh, masa nak tukar tarikh tu, ak still lagi tak yakin yang betul ke nak buat 22hb? nanti kalo tetibe time tu ada hal cemana? takkan nak tukar tarikh lagi? malu oi.huhu. dan akhirnya, ak sangat lah bersyukur sebab Allah gerakkan hati aku jugak mintak cepatkan seminggu. last minute baru aku tau rupa-rupanya 30hb tu aku ada presentation yang sangat penting, dan beberapa keje yang lain. kalaulah aku bertunang jugak 29hb tu, tak ke naya?

sesungguhnya, Allah adalah perancang yang terbaik.

then overall,  aku puas hati lah dengan semua persediaan.alhamdulillah.. abaikan benda kecik2 tu..
apa yang penting, kita tak boleh expect benda yang kita nak tu akan jadi 100% seperti yang dirancang. kita tetap kena terima yang semua perkara yang kita impikan, pasti akan ada something yang tak kena sikit-sikit..

contoh 1
Dress bertunang haritu.. saiz, color, harga upah semuanya dah perfect. aku memang puas hati part tu sebab aku rasa ak dah banyak jimat disitu. tapi tetiba harga upah jahit manik mahal nak mampppooos... menyesal nak gila rasa upah kat dia. itu last aku tempah kat dia. promise! sobsobsob

contoh 2
Hantaran. adala something yang tak kena. hmm. dah-dah, aku rasa aku patut lupakan part ni.


Takpe, kita belajar dari kesilapan kan? Moga dipermudah untuk persediaan ke tahap seterusnya. InsyaAllah.. wassalam ^^


0 kata-kata hikmat: