f Sometimes you win, sometimes you learn.: Paper Doll

Wednesday 22 January 2014

Paper Doll



Buat entry sambil senyum sorang-sorang teringat kecomelan aku zaman kecik-kecik dulu. dah la comel, baik, sopan pemalu pulak tu. hikhikhik  

(gediknya) -_-


oke dah. ni lah paper doll @ patung kertas. mainan faveret kecik-kecik.




dulu suka pegi kedai runcit Ah Keng. macam macam mainan dia ada. disebabkan tak mampu nak beli mainan yang ringgit-ringgit (macam tora), ak pun beli la paper doll ni. harga pun murah, bape posen je pun. pegi beli dengan kawan. kami pun semangat pilih paper doll mana yang cantik. ingat senang ke ha nak pilih. lama la jugak pilih-pilih paper doll ni.

yela, paper doll ni ada banyak jenis. ada rambut kuning la, coklat la, muka lawa, muka tak lawa. pening tau. hihihi. pastu pastu, sambil pilih-pilih, sambil cium bau paper tu. bau dia tak wangi pon. tapi bau kertas baru kan. aku suka. alah, macam kadang-kadang ada orang beli buku baru pastu dia mesti selak sikit cium bau buku baru tu kan? haa. macam tu la lebih kurang.

bila dah balik rumah, cepat-cepat koyak dia punya baju, badan, handbag, kasut, sume-sume lah. pastu bandingkan dengan kawan aku nyer patung.

"aku ada ni"
"kasut aku macam ni"
"ang punya?"


paling tak syok baju dia dia jenis sangkut kat bahu. nak lipat tu pun kena hati-hati tau. kalau terkoyak, tak leh dah la sangkut baju. tapi memang salu terkoyak pun. ari-ari duk selalu main sorang-sorang dalam bilik. heee

lepas dah abes main, aku selalu letak atas kertas surat khabar. letak memanjang pastu susun satu-satu.baru tak selerak. pastu tolak masuk bawah katil. esoknya, tarik je surat khabar bawah katil pastu main sorang-sorang dalam bilik.

ye,sorang-sorang je.sobs T_T


kalauuuu lah ada jual lagi. aku nak simpan bagi anak aku main nanti. agaknya camni lah nanti kot,


"gegurl, lipat kat bahu doll camni tau pastu sangkut kat sini ye"

"gegurl, jom kita pegi shopping"

"gegurl, bagi doll pakai baju gaun ok"


kalau tetibe,

"mummy, tak nak main paper doll. nak Ipad."

laju-laju mummy sekeh awak gegirl.


dah tu, sapa nak main dgn aku???

oke bai.


0 kata-kata hikmat: