f Sometimes you win, sometimes you learn.: taik kambing

Sunday, 10 February 2013

taik kambing

Assalamualaikum

lupakan pasal result. =')

tengah duk termenung teringat si dia kat dalam hutan aritu kan. * bukan orang utan ok -.- * , tetiba teringat pasal benda ni. terasa bodoh diri ini, eh tak. kurang cerdik masa tu agaknya. kih3 -.-


dulu-dulu masa kecik, aku dengan sorang sepupu ni suka tukar barang tau. yang aku ingat, kami tukar kasut. time balik kampung, aku pakai kasut dia, dia pakai kasut aku. masa tu kat rumah tokteh. rasa-rasaaaanya la. hehe. seronok tau pakai kasut orang ni. feeling lain macam. samada suma orang rasa macam tu atau aku sorang yang pelik kot. err..

dengan excitednya, aku berlari-lari pakai kasut orang. rumah tu banyak kambing tau. lepas merata pulak tu. aku yang entah apa-apa ni, ternampak lah beberapa bijik ketol berwarna hitam bulat-bulat bujur kat atas tanah. hehehe. oke, aku pun ingat benda tu buah or anak buah (anak kepada buah -.-). aku pun apa lagi, pijak-pijak ketolan-ketolan bulat-bulat bujur berwarna hitam itu.

 pijak pijak pijak pijak dengan senang hatinya. sampai dah nak habis la benda tu kena pijak. aku rasa nikmat dan puas bila pijak habis benda tu. lembut-lembut gitu dan senang pulak pecah kan. hehe

then, sepupu aku yang sangat baik ni pun datang.

lebih kurang macam ni la dialog. lupa dah.

sepupu  : kenapa pijak tu?
aku       : saja. benda pa ni ha? (muka serius bertanya lepas seronok pijak-pijak)

sepupu  : tu taik kambing la !
aku       : haa? oo..ye ke..err.. heeeee~ *senyum-senyum kambing*

euuwwww euwwwww euwwww ! terkejut aku lepas tau tu taik kambing. rasa bersalah sangat pijak dengan kasut dia. hehe.. aku tak ingat pulak dia marah or merajuk ngan aku tak lepas tu. hee~

aku sangkakan buah or bijik kopi, rupa-rupanya taik kambing ! O.o'

hahaha

hahaha

hahaha



okbye. assalamualaikum ^^



2 kata-kata hikmat:

zaxx said...

hahah taik kambing tu dah macam jamu ubat kuat,nasib baik tak ngap..:P

Miss SS said...

hehe.. sebaek x kutip.